گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

نخستین رویداد «هنر و محیط زیست» برگزار می‌شود

به مناسبت روز جهانی محیط زیست که در ایران ۱۵ تا ۲۱خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، در روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ گردهمایی میان رشته‌ای «هنر و محیط زیست» با حضور فعالین هنر و محیط زیست در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران می‌شود. این برنامه با همکاری تشکل «جمعیت داوطلبان سبز» (با مدیریت هادی کاشانی) و فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. ورود به این نشست برای عموم آزاد می‌باشد.

در این جلسه که اولین رویداد «هنر و محیط زیست» است؛ سخنرانان مختلف درباره «نقش اجتماعی هنرمند در بهبود وضعیت جمعی و زیست محیطی» به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این برنامه میهمانان ویژه‌ای محمد واعظی (مستندساز)، عرفان خسروی (دیرینه شناس، زیست‌شناس و مروج علم)، هادی کاشانی (مدیر عامل تشکل «جمعیت داوطلبان سبز»)، آروین صداقت کیش (موسیقیدان و رهبر ارکستر) و ابوالفضل وطن‌پرست (رئیس هیأت مدیره «جمعیت داوطلبان سبز» و فعال محیط زیست)، جلال الدین پرویز حمیدی (عکاس و فعال محیط زیست) و عباس مجیدی (مجسمه ‌ساز) حضور خواهند داشت.
در بخش‌هایی از این نشست، دو انیمیشن مرتبط با محیط زیست با عنوان‌های «هبوب» ساختۀ مهسا سامانی و «سمپاش» ساخته فرنوش عابدی به نمایش درخواهد آمد.

همچنین در این برنامه اجرای پرفورمنس موسیقی و تصویر با همکاری روزبه محمدی (پیانو)، امیر علی توحیدی (فیکس مدیا) و گروه هنری «وی‌نادز» (امیر حسین مهروانی، اشکان خداوردی و ارشیا اصل) به اجرا گذاشته خواهد شد.

مدیریت این برنامه با محمدهادی مجیدی (موسیقیدان)، طراحی گرافیک از علی کسایی (موسیقیدان و گرافیست)، مجری این نشست ژوبین دارابیان (گوینده) و روابط عمومی آن با سجاد پورقناد (موسیقیدان و روزنامه‌نگار) و مدیریت امور اجرایی با محمد کریم‌پور اصفهانی است.

«جمعیت داوطلبان سبز» یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی طرفدار محیط زیست است. ایده تشکیل «جمعیت داوطلبان سبز» در پاییز سال ۱۳۸۵ در جمعی کوچک از علاقه مندان و فعالان محیط زیست که کارنامه سالها فعالیت در این حوزه را داشتند متولد شد و از همان زمان نیز فعالیت های اولیه برای تشکیل هیات مؤسس و تدوین اساسنامه و همچنین اقدامات قانونی برای ثبت آن آغاز گشت. در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به استناد پروانه صادره از سوی وزارت کشور به شماره ۱/۸/۸۳/۱۱۱۲۱۸ و شماره ثبت ۲۳۷۴۶ در اداره کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری ، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
دغدغه اصلی موسسان این نهاد ایجاد یک سازمان غیر دولتی داوطلبانه، اخلاق گرا در حوزه محیط زیست بوده است.
مطابق اساسنامه هدف از تشکیل «جمعیت داوطلبان سبز» پاسداری و حمایت از زیست بوم های سرزمین با استفاده از ظرفیت های داوطلبانه است.
چشم انداز:
جامعه ای که رفتارهای محیط زیستی و اخلاق مبتنی بر پایداری محیط زیست در آن گسترش یافته است.
ماموریت:
پاسداری و حمایت از زیست بوم های سرزمین با استفاده از ظرفیت های داوطلبانه
رئوس فعالیت های جمعیت:
* برگزاری بالغ بر دو دهه برنامه های درختکاری و درختداری
* برگزاری برنامه های دانه ریزی برای پرندگان و علوفه پراکنی برای حیاط وحش با رعایت ملاحظات زیست محیطی
* اجرای برنامه های پاکسازی طبیعت و کوهستان
* ثبت و تدوین تاریخ شفاهی تشکل های زیست محیطی سرزمین
* اجرای برنامه های مناسبتی به مناسبت روز زمین نظیر اقدامات حمایتی مانند ایجاد خطوط آتش بُر در سایت های محافظت شده
* تدوین و اجرای نشست های اکو سینما
* اجرای کارگاه های آموزشی و ظرفیت سازی سازمانی

این برنامه با حمایت «شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب» و شرکت «آماده لذیذ» با همکاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است