گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

چهار ویژگی که باخ آنها را بهبود می‌بخشد (۲)

۳- قدرت: سونات‌ها و پارتیتا‌ها علاوه بر هماهنگی دست چپ و راست و کنترل مطلق دست راست به میزان قابل توجهی از وضوح و آرتیکولاسیون دست چپ هم نیاز دارند. کار بر روی هر یک از موومان‌ها می‌تواند یک روش معقول و نسبتاً طبیعی برای تقویت عضلات، تاندون‌ها و مفاصل کوچک در دست‌ها باشد و ایجاد مقدار مناسبی از حالت‌های کششی ثابت و متحرک فعال در دست چپ بدون نیاز به حرکات و موقعیت‌های اجباری یا نامناسب را امکان‌پذیر کند. موومان‌های طولانی‌تر و پیچیده‌تر مانند فوگ‌های هر یک از سه سونات یا شاکن دوست-داشتنی پارتیتاهای دوم واقعاً می‌تواند برای نوازندگان برای ایجاد استقامت فیزیکی و تمرکز پایدار مفید باشد.
۴- موزیکالیته: یکی از همه جانبه‌ترین ویژگی‌های تحسین‌شده آثار باخ، بیانگری محسوس آن است که واکنش احساسی قوی‌ای را در نوازندگان و مخاطبان صرف‌نظر از سطح تخصصی و آشنایی آنها با موسیقی کلاسیک برمی‌انگیزد. باتوجه‌به مقدار و ساختار سونات‌ها و پارتیتا‌ها دادن موومان‌های کمتر اجرا شده به نوازندگان جوان در مراحل اولیه می‌تواند راهی عالی و مستقل برای تسهیل دسترسی به موسیقی پیچیده احساسی باشد، این کار فرصتی را برای نوازندگان در حال پیشرفت ایجاد می‌کند تا بیان موسیقی و سبک تفسیری خود را در یک قالب کنترل‌شده کشف کنند و مدیریت هیجان عاطفی را هنگامی که با چالش‌های تکنیکی روبرو می‌شوند تمرین کنند بدون اینکه اختلالی در پاساژهای مهم بوجود آورند.

درحالی‌که تقریباً می‌توان از تمام رپرتوارها برای تقویت تمام موارد بالا استفاده کرد، سونات‌ها و پارتیتا‌های باخ زمینه‌های سالم و کاربردی برای نوازندگان جوان فراهم می‌کند تا هم تکنیک و هم موزیکالیته را پیشرفت دهند. ویولنیست‌ها در هر سنی می‌توانند از کشف رابطه‌شان با موسیقی باخ همراه با اتودها، تمرینات و انتخاب رپرتوار مناسب توانایی و اهداف یادگیری‌شان را ارتقا دهند و از آنها سود ببرند.

ربکانوئز سوارز ویولنیست اسپانیایی است که در حین تحصیل در مدرسه راهنمایی و دبیرستان تحت راهنماییهای عمویش آموزش دید.هنگامی که هفده سال داشت به هلند نقل مکان کردتا تحصیلات خود را در دانشگاه کودارتس (Codarts) ادامه بدهد.

بعد به کنسرواتوار ماستریخت رفت و در آنجا مدرک لیسانس خود را گرفت.در سال ۲۰۱۹به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشددر کالج سلطنتی موسیقی به لندن رفت.در سپتامبر ۲۰۲۰ نوئز سوارز مدرک دکتری خود را در لندن در مدرسه موسیقی و درام گیلدهال آغاز کرد.در سال ۲۰۱۷به عنوان هنرمند مهمان در جشن خیریه سالانه سینیموا (Cinemoi) کن در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن اجرا کرد.او در چندین کشور ازجمله آلمان، چین، جمهوری چک، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و هلند اجرا داشته است.
 thestrad.com

زهرا نصیری

زهرا نصیری

زهرا نصیری متولد سال ۱۳۵۳، کرج، لیسانس حقوق قضایی، نوازنده و مدرس ویولن کلاسیک

۱ نظر

بیشتر بحث شده است