گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کجا هستیم/ کدام سمت برویم (۳)

هشت پیشنهاد دیدبان موسیقی ایران برای انتخاب مدیران حوزه هنر و موسیقی
طبیعتا اولین اقدام وزرا پس از کسب رای اعتماد مجلس تعیین معاونین و مدیران زیرمجموعه‌های خود خواهد بود. اقدامی که نحوه انجام و نتیجه آن جامعه هدف هر مجموعه را متاثر خواهد ساخت و اولین ملاک جامعه برای ارزیابی دولت و ایجاد بارقه‌های امید یا تداوم بی‌اعتمادی و ناامیدی از چهارسال آینده است. تجربیات اکثرا ناموفق قبلی و روال معمول در نحوه انتخاب افراد برای مدیریت‌ها حداقل در بخش موسیقی بر حساسیت اهالی موسیقی بر چگونگی این انتصابات می‌افزاید.
 آقای وزیر فرهنگ، اگر جلب اعتماد مردم و هنرمندان برایتان مهم است ناگزیرید کلیشه‌های همیشگی را بشکنید و مدیرانی را برای بخش‌های هنری و موسیقی برگزینید که:
١- در کنار توان مدیریتی بالا، حوزه هنر و موسیقی را بشناسند و دلسوز آن باشند و نه اینکه به هر قیمتی و برای حفظ مقام، بنا بر مناسبات معمول اداری تنها مجری سیاست‌های مقامات بالادست خود شوند.
٢- در جایگاه مدیریتی بتوانند چشم بر علایق، روابط و سلایق هنری و فردی خود ببندند و به تمامی شاخه‌ها و هنرمندان در هر سن و کسوتی به دیده احترام بنگرند و نظرات آنها را بشنوند و به‌کار گیرند.
٣- با ژانرهای مختلف هنری بر اساس مختصات هر کدام برخورد کنند و بویژه در بخش‌های غیر تجاری تنها آمار کمی (شهرت، تعداد مخاطب یا فالوور و…) و رزومه سازی عددی را معیار خود قرار ندهند.
۴- قابلیت و روحیه تعامل با هنرمندان را داشته باشند و سیاست جذب حداکثری را به جدیت پیش گیرند.
۵- در شاخه‌های مدیریت، هنر و حوزه کاریشان به‌روز باشند و جرات و جسارت نوآوری، تغییر و بازسازی ساختارهای کهنه و ناکارآمد اداری را داشته باشند.
۶- مرعوب و مطیع فضای امنیتی غیرمنطقی، تحجرها و انحصارهای ریشه دوانده طی سالیان دراز و توسط افراد و محافل خاص در حوزه کاری خود نشوند.
٧- نقد پذیر باشند و در کارها مشورت و کسب نظر کارشناسان دلسوز و صاحبان ایده و اندیشه را همواره مد نظر داشته باشند و به آن عمل کنند.
٨- در تمامی امور شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند، مردم را محرم دانسته و با آن‌ها و رسانه‌ها به طور مستمر سخن بگویند.
دیده‌بان موسیقی
گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است